Leverans & Retur

VI ERBJUDER ALLTID FRI STANDARDFRAKT PÅ ALLA ORDRAR ÖVER 750 KR 
Vi vill att du ska kunna få din Roselli-produkt så snart som möjligt. Därför gör vi allt vi kan för att snabbt behandla och leverera din beställning. Därför erbjuder vi fri standardfrakt på ordrar över 750 kr (4-6 vardagar).


Fraktkostnader
100 SEK Standardfrakt 4-7 vardagar (kostnadsfritt på ordrar över 750 kr)
250 SEK DHL Express frakt (2-3 vardagar) 
 

Vilka transportföretag levererar ni med?
Vi samarbetar med DHL Express och Posten för att kunna säkerställa de bekvämaste och snabbaste leveranserna till våra kunder. Vi skickar alltid med spårbar försändelse, och leverans kan göras till din hemadress, till en DHL Service Point eller DHL Parcel Lockers. 

 

Fraktalternativ
Beställer du DHL Express (2-3 vardagar) kommer fraktavgiften att läggas till din beställning efter att du har valt fraktalternativ. Strax efter vi skickat din order får du antingen ett e-postmeddelande eller textmeddelande med DHLs spårningskod och beräknad leveranstid. Genom att klicka på länken i meddelandet kan du välja det bästa möjliga leveransalternativ för dig. Leverans kan göras till hemadressen, till DHL Service Point eller DHL Parcel Lockers. Om du väljer leverans till DHL Service Point eller Parcel Locker, kommer sändningen att hållas i 14 dagar innan den returneras. 

 

Standardfrakt (4-7 vardagar) är kostnadsfri på ordrar över 750 kr. Strax efter vi skickat din order får du antingen ett e-postmeddelande eller textmeddelande med spårningskod för att hämta ut ditt paket på närmsta utlämningsställe.

 

Hur lång leveranstid har ni?
Leveranstiden beror på vilket vilket fraktalternativ du väljer. 
4-7 vardagar med Standardfrakt 
2-3 vardagar med DHL Express

 

Returpolicy
Alla kunder har rätt att returnera eller byta ut en produkt inom 14 dagar från dagen för mottagandet av varorna enligt finsk konsumentskyddslag. Observera! Du kan inte returnera eller byta ut produkter som har en personlig gravyr, dessa produkter omfattas inte av returpolicyn. Även om kunden ångrar köpet måste han eller hon hämta ut varorna och sedan returnera dessa till Roselli Oy. Vid retur måste kvittot bifogas. Vänligen kontakta Roselli Oy på info@roselli.fi innan du returnerar varan. När du returnerar din order måste varorna vara i samma skick som vid leveransen. Kunden måste betala returfrakten och ansvarar även för leveransen till Roselli Oy. Returnerade produkter kompenseras med varans värde.